Muziekvereniging Concordia Reusel

Jeugdslagwerkgroep

De jeugdslagwerkgroep van onze vereniging is een kweekvijver voor onze slagwerkleerlingen. Binnen deze groep leert men samen te spelen op verschillende soorten slaginstrumenten, niet alleen met het doel om op persoonlijk niveau stappen te maken, maar ook om zich uiteindelijk bij uitvoeringen aan het publiek te presenteren. De latere aansluiting bij de slagwerkgroep zal afhankelijk zijn van de samenstelling van dat moment en behaalde niveau van een ieder.

De repetitie wordt door Ruud Diederiks verzorgd, in principe elke dinsdag van 18:45 tot 19:45 in De Kei in Reusel. Ruud is ook de slagwerkdocent die de individuele lessen geeft aan onze slagwerkleerlingen. Hij weet daarmee het beste in te schatten wie op welke partijen kunnen worden ingezet.

Concordia verwelkomt graag nieuwe leerlingen die binnen de jeugdslagwerkgroep en is er zich dan ook van bewust dat een gedegen muzikale opleiding een goede basis is om veel plezier te kunnen beleven aan het musiceren binnen een groep. Op deze manier scheppen wij de randvoorwaarden, ook door middel van verdere begeleiding en beschikking van instrumentarium, om deze groep goed te kunnen laten functioneren.

Als voorbeeld noemen we nog even een hoogtepunt uit de geschiedenis van de jeugdslagwerkgroep: het behaalde Nederlands kampioenschap voor jeugdslagwerkgroepen in Assen in 2014. Toen nog onder leiding van Robbert Hendriks.

Mocht je interesse gewekt zijn, aarzel dan niet om eens een keer tijdens een van de repetities binnen te lopen. Of via werkgroepdrumband@concordiareusel.nl met ons contact op te nemen.

Voor informatie over slagwerklessen kunt u contact opnemen met Ruud Diederiks: ruud.diederiks@hotmail.com of bezoekt u zijn website: www.ruuddrumt.nl

Dirigent Ruud Diederiks

Al vanaf jonge leeftijd gingen mijn handen en voeten vanzelf bewegen zodra ik muziek hoorde. Dit soms tot ergernis van mijn omgeving.

Het ritme trok altijd erg mijn aandacht. Tot op de dag van vandaag, krijg ik nog steeds de vraag of ik niet eens één minuutje stil kan zitten. Daarom is het drummen ook op mijn lijf geschreven.

Op de Tilburgse dans- en muziekschool heb ik les gehad van Steve Clover. Na mijn middelbare school ben ik gaan studeren aan het Brabants (Fontys) Conservatorium. Ik heb hier les gehad van Willy Goudswaard en van Frans van Grinsven. Ik ben daar afgestudeerd in 1992, als bachelor of music.

Ik heb bij diverse bands en slagwerkgroepen gespeeld; zo heb Ik lange tijd deel uitgemaakt van Slagwerkgroep Attacca en van het Tilburgs Begeleidings Orkest. Daarnaast ben ik de drummer geweest van de bands : Exploiting the Prophets, en Minors of Muzo.

Regelmatig wordt ik gevraagd als slagwerker voor diverse orkesten en ensembles, maar mijn aandacht gaat vooral uit naar het lesgeven.

Dagelijks ben ik met veel passie en gedrevenheid bezig om me verder te ontwikkelen op mijn instrumenten. Het studeren verveelt me nooit !!

Mijn passie voor dit prachtige vak wil ik graag overbrengen en doorgeven aan mijn leerlingen in de hoop dat het drummen ook voor hen een liefde voor het leven wordt!