Harmonie

Het harmonieorkest bestaat uit 45 muzikanten van alle leeftijden die met veel plezier samen musiceren.
Zij verzorgen jaarlijks diverse optredens waarbij zij steeds een andere sfeer weten te creëren. Van kiek op muziek ,met foto’s uit Reusel, tot high tea en kinderconcerten.
Bent u benieuwd naar de komende concerten? Kijk op de agenda.
Daarnaast vind je het harmonieorkest ook op straat terug voor onder andere de intocht van sinterklaas, de carnavalsoptochten, de herdenking op 4 mei en de aubade op koningsdag.

De harmonie repeteert op donderdagavond van 20.00 tot 22.15 in cultureel centrum “De Kei” in Reusel.

De harmonie staat onder leiding van dirigent Jules van de Loo.

Harmonie Concordia heeft tijdens haar bestaan regelmatig aan concoursen deelgenomen met als hoogtepunt het concours in 1994 onder leiding van Dian Drugmand met een promotie naar de vaandelafdeling. Sindsdien komt de harmonie uit in de tweede divisie van de KNFM.

Dirigent Jules van de Loo

Jules van de Loo studeerde saxofoon aan de conservatoria van Tilburg en Amsterdam bij Jean Pennings en Arno Bornkamp. In 2005 studeerde hij Cum Laude af met een 9,5. De jury waardeerde zijn overtuigingskracht als performer en identiteit als ras musicus. Hij volgde door de jaren heen verschillende masterclasses bij o.a. Johan van de Linden, Jean-Denis Michat, Steven Mauk en Claude Delangle.

Naast zijn studie heeft hij ervaring opgedaan bij verschillende orkesten en ensembles zoals het Ricciotti Ensemble, het Nationaal Jeugd Orkest, de militaire orkesten van de land- en luchtmacht en het Rundfunk Blasorchester Leipzig. Hierdoor kreeg hij de kans om geregeld binnen- en buitenlandse concerten te verzorgen en opnames te maken voor CD’s en radio 4.

Als solist brengt hij de pareltjes van het saxofoonrepertoire ten gehore, zowel met orkest als met zijn zus Kathelijn van de Loo op piano.

In 2009 is Jules afgestudeerd voor Harmonie en Fanfare directie aan het Fontys Conservatorium in Tilburg bij docent Hardy Mertens. Hij volgde Masterclasses bij o.a. Jan Cober, Tijmen Botma, Alex Schillings, Jasper Staps en Jos van de Braak.
Als dirigent is hij werkzaam bij Boxtel's Harmonie te Boxtel, Harmonie "Concordia" te Reusel en Harmonie Prinses Juliana te Moergestel.

Jules is als saxofoondocent verbonden aan het MDT Collectief Hilvarenbeek, het Muziekcollectief Reusel en Fanfare St. Ceacilia te Ammerzoden.